VVV's proosten op samenwerkingsverband
Op 4 oktober werd het officiele startschot gegeven voor een samenwerkingsverband tussen diverse VVV-locaties en marketingorganisaties uit het Groene Hart. Woerden Marketing heeft het initiatief genomen om een regionale VVV samenwerking op te zetten. Per januari 2018 zijn de eerste initiatieven van start gegaan en afgelopen maanden hebben meerdere locaties zich verbonden aan de regionale samenwerking.
De VVV-locaties Alphen aan den Rijn, Boskoop, Montfoort, Nieuwkoop, Abcoude en Woerden trekken nu gezamenlijk op als regio-VVV’s in het Groene Hart van Holland. Door aansluiting te vinden in de VVV-licentie van Woerden Marketing kunnen alle locaties het sterke merk VVV voeren, kennis en kunde uitwisselen, gezamenlijke arrangementen en routes ontwikkelen én nog belangrijker: gezamenlijk de regio het Groene Hart van Holland uitdragen. De VVV’s zijn herkenbaar aan het buitenbord met het logo ‘’VVV het Groene Hart van Holland’’. Tevens wordt gekeken naar gezamenlijke informatieverstrekking en productontwikkeling. Op donderdagmiddag 4 oktober om 16.00 uur werd de officiële samenwerking bij VVV Woerden feestelijk gevierd in Het Kaaspakhuis.
Groeikans
Toerisme groeit. Nederland als bestemming groeit naar 28 miljoen bezoekers in 2030 en zorgt nu al jaarlijks voor 82 miljard aan bestedingen en staat daarmee in de top 5 van bijdragende sectoren in Nederland! Hier ligt voor het Groene hart als toeristische bestemming nog een grote kans voor productontwikkeling, marketing en communicatie. We zien dan ook dat er steeds meer marketingorganisaties ontstaan waarbij samenwerken van belang is om in te kunnen spelen op deze groei.
Regionale marketing samenwerking
Naast dit VVV-samenwerkingsverband wordt komende jaren gewerkt aan een regionale verbinding en merkversterking van het Groene Hart van Holland. Negen marketingorganisaties in het Groene Hart hebben zich verenigd in een platform. Vanuit dit platform wordt er een regionale strategie uitgewerkt en gaan we aan de slag om het recreatief-toeristische aanbod van het Groene hart meer zichtbaar te maken voor bezoekers. Onder andere door de verbindingen te leggen, het draagvlak voor het merk te vergroten en ontwikkeling te stimuleren.